Inom klubben finns sen våren 2015 flera intressegrupper vid sidan om de gemensamma aktiviteterna. Tanken är att i grupperna fördjupa oss inom ett område vi gillar eller vill lära oss mera om. Eller som någon vill lära ut om.

Grupperna fungerar sjävlständigt och på olika sätt. De kan gå ut och fota tillsammans, träffas för att visa bilder och prata foto eller lägga upp bilder på egen Facebook-sida eller Dropbox. Vad och hur man gör är upp till varje grupp. Aktivitetsnivån varierar också.

Existerande grupper

Vill du vara med? Anmäl dig i så fall till någon av dessa grupper.

Makrogruppen. Fotograferar och diskuterar makrobilder och utrustning.  Om du vill veta mer se en presentation.

Gatufotogruppen. Här kan du lägga in egna gatufotobilder och diskutera andras bilder.  Vi går också ut tillsammans och fotograferar. Vi kan också ha diskussioner och frågor rörande gatufoto.

Kväll/natt och vintergatan (den så kallade nattklubben).

Naturgruppen Här sysslar vi med naturfoto och fotar både djur, växter och miljöer.

Sanna Jirbäck 2020-09-22
image-crop-200000237
_DSC4462 kopiera_1
_DSC3328

Alla medlemmar kan fritt välja om de vill vara med i en eller flera grupper, eller ingen alls.

Finns det ingen grupp som passar det egna intresset så bilda en! Det är fritt fram men meddela gärna styrelsen och hemsidesredaktionen så kan vi puffa på lite extra.