Om klubben

Tyresö fotoklubb är en levande förening med många aktiviteter

• Tävlingar
  • Föredrag med både kända och okända fotografer
  • Bildvisningar
  • Utställningar
  • Workshops

Fotoklubben

Tyresö fotoklubb startade sin verksamhet 1962 och har idag ca 100 medlemmar.

Vi har möten en gång i månaden, då vi rapporterar om nyheter, tävlar med egna bilder utifrån olika teman, förmedlar kunskaper teoretiskt och praktiskt samt visar bilder för varandra. Vi gör fotoutflykter 2-3 gånger per år, bjuder in gästföreläsare och försöker ha en fotoutställning per år. Vi brukar även delta på kommunens föreningsdagar. I klubben finns ett brett fotointresse, från fotografering i färg och svart/vitt till utskrifter och digital bildbehandling.

Det spelar ingen roll om du fotar med mobil, mindre digitalkameror, drönare eller stora systemkameror huvudsaken är att du har ett intresse för foto.

Medlemskap

Medlemsavgiften är 300 kr för vuxna samt 150 kr för ungdomar under 18 år och familjemedlemmar till en fullt betalande medlem.

Vårt postgironummer är 656867-9.